در خلاصه کتاب از خوب به عالی به پرسش های زیر پاسخ داده می شود:

  1. مفهوم خارپشتی چیست و چه کمکی به ما می‌کند؟
  2. چطور به یک رهبر سطح پنجم تبدیل شویم؟
  3. از افسران جنگی چه درس‌هایی برای رسیدن به موفقیت می‌توان گرفت؟
  4. پارادوکس استوک دیل چیست؟
در این کتاب به تشریح این نکته مهم می‌پردازد که چرا یک شرکت خوب، تبدیل به شرکتی عالی می‌شود و در آن سطح باقی می‌ماند، درحالی‌که سایرین قادر به انجام این کار نیستند. همچنین از عوامل و متغیرهای اساسی که هرکدام از آن شرکت‌ها با رعایت آن توانستند خود را از سایر رقبا متمایز کنند پرده برمی‌دارد.
حتماً تا حالا به این نکته توجه کرده‌اید که ما تنها برای رسیدن به سطح خوب تلاش می‌کنیم و معمولاً با رسیدن به سطح قانع شده و دست از تلاش برمی‌داریم. کتاب از خوب به عالی نوشته جیم کالینز معتقد است که «خوب» دشمن «عالی» است. ازاین‌رو به دنبال آن است تا به مخاطبان خود آموزش دهد که چگونه خودشان را به سطح عالی برسانند.

چرا برخی از شرکت‌ها پیشرفت می‌کنند برخی نه!

همیشه و همه‌جا صحبت از شرکت‌ها و آدم‌های موفق است. اکثر آن‌ها از همان ابتدای کار، به‌واسطه بهره‌مندی از شرایط محیطی و امتیازات ویژه، با ویژگی‌های عالی بودن آشنا شده‌اند. اما بسیار از افراد و شرکت‌ها در ابتدای کار این شرایط را نداشته‌اند و با تلاش‌های فراوان به سطح خوب بودن رسیده‌اند.
حال سؤالی مطرح می‌شود که افرادی که به سطح خوب رسیده‌اند چگونه می‌توانند به سطح عالی برسند و وضعیت خود را در آنجا تثبیت کنند؟
یافتن پاسخ این سؤال سبب شکل‌گیری تیم تحقیقاتی 21 نفره گردید که به مدت پنج سال فرآیند تحقیقاتی خود را دنبال نمودند تا متوجه شوند که شرکت‌ها چگونه از سطح خوب به عالی می‌رسند.
هر شرکتی که بتوانند نتایج به‌دست‌آمده از این تحقیق را به کار بگیرد می‌تواند به سطح عالی برسد.
اگر شما هم می‌خواهید رشد سریعی را تجربه کنید ، مطالعه این خلاصه کتاب را از دست ندهید!

درباره نویسنده:

جیم کالینز (Jim Collins) هم مربی کارکشته‌ای است که درزمینهٔ پیشرفت شرکت‌ها آموزش می‌دهد. و عضو دانشکده بازرگانی دانشگاه استنفورد (Stanford) بوده و از همین دانشگاه، جایزه استاد برجسته را نیز دریافت کرده است. او نویسنده پنج کتاب پرفروش دیگر ازجمله (ساختن برای ماندن، انتخاب عالی، از عرش به فرش، فراسوی کارآفرینی) نیز است که چیزی بیش از 10 میلیون نسخه از آن‌ها فروش رفته است.

دسترسی به این محتوا مخصوص اعضای الماسی است. برای عضویت بر دکمه زیر کلیک کنید.