()

در طراحی محصولات چه نکاتی را لحاظ کنیم تا بیشتر مورد استقبال قرار گیرد؟ همه ما به دنبال طراحی محصولات پر فروش و موفق هستیم. و قطعا می دانیم که یک محصول باید برای یک کاربر طراحی شود. با توجه به رعایت نکات UCD چطور می توانیم استقبال از یک محصول را افزایش داد؟ در این مقاله راجع به سه نکته برای افزایش استقبال از محصول صحبت می کنیم.

افزایش استقبال از محصول

3 نکته برای افزایش استقبال از محصول

1. گرفتار دام متفاوت بودن نشوید.

اولین نکته این است که تا حد ممکن از دام جدید و متفاوت بودن فرار کنید! نوآوری باید بسیار متعادل و به اندازه به کار گرفته شود. مغز انسان بلافاصله به محصولات عجیب واکنش نشان می دهد. از آنها استقبال می کند. اما تحقیقات نشان می دهد که بسیاری از محصولات جدید به همین دلیل شکست می خورند.

نتایج تحقیقات بازار نشان می دهد که تولید یک نوشابه گازدار با طعم شکلات با استقبال زیادی مواجه می شود.ولی مشتری فقط یک بار برای جدید بودن این محصول حاضر است آن را بیازماید. این موضوع نشان نمی‌دهد که او خریدار همیشگی این نوشابه خواهد بود. اشتباهی که اکثر طراحان تازه کار نرم افزار انجام می دهند استفاده از المان های عجیب و غریب در محصولاتشان است. که در اکثر موارد منجر به شلوغ شدن محیط و تمایز بیش از حد می شود.

نباید فراموش کرد که استقبال از محصولات آشنا بیشتر است. درست است که جدید بودن باعث جلب توجه می شود، ولی آشنا بودن محصول باعث احساس آرامش و حتی راحتی می شود. اغلب مشتریان دوست دارند از محصولات قدمی و آشنا استفاده کنند. برندهای بزرگ با برنامه‌ریزی و برندسازی طولانی مدت می‌توانند به تدریج سلیقه مخاطبان را تغییر دهند و محصولی جدید و متفاوت را به مرور زمان تبدیل به محصولی آشنا کنند.

2. محصولات پُر فروش، قبل از ساخته شدن پُرفروش می شوند.

امروزه مردم توسط پیام های تبلیغاتی بمب باران می شوند. جلب توجه آنها کار سختی است. سایت هایی مثل فیلیمو، نماوا و… با اعطای قدرت انتخاب به خریداران برای خواندن یک آگهی یا نادیده گرفتن آن، تاثیر تبلیغات سنتی را کاهش داده اند. فراموش نکنید که محصولات موفق، قبل از ساخته شدن پر فروش می شوند. این یعنی استقبال از محصول قابل برنامه ریزی و طراحی است.

کافی است محصول خودتان را به پیام تبدیل کنید. محصول شما و نه تبلیغاتی که آن‌ را احاطه کرده‌اند ابزار قطعی بازاریابی شما است. محصولات خوش ساخت و پر مخاطب با کاربران ارتباط احساسی برقرار می کنند. سعی می کنند افراد وفاداری را جذب کنند. اگر محصولاتتان را طوری طراحی کنید که کاربران در زمان استفاده از آن لذت ببرند همه چیز حل می شود. استقبال از محصول افزایش پیدا می کند. در نتیجه فروش محصول زیاد می شود. مشتریان به برند شما وفادار خواهند شد. کافی است به مردم اعتقاد داشته باشید. برای آنها طراحی کنید.

3. برای مردم، ساده طراحی کنید.

طراحی کاربر محور یا UCD اصطلاح رایجی بین طراحان محصول است. حتما شنیده اید که اپل آنچه که می خواهید را به شما می دهد. پیش از آنکه بدانید آن را می خواهید. وقتی شرکت ها با همدلی و بینش طراحی می کنند، محصولاتی خلق می کنند که مورد استقبال زیادی قرار می گیرد. این فلسفه که باید به دنبال سادگی، زیبایی، توجه به جزئیات، و استفاده آسان باشید کار زیاد سختی نیست. هدف شما ارائه محصولات و خدمات با ارزش‌های طراحی متمایز است. این کار مستلزم داشتن اعتقاد راسخ است، اطمینان از اینکه ترجیحات طراحی خود را می‌شناسید و آن‌ها را بدون تردید تقویت می‌کنید. وقتی این کار را انجام دهید، استقبال از محصول افزایش پیدا می کند.

به این مقاله نظر بدهید

این مقاله چقدر مفید بود؟ با کلیک روی ستاره ها رتبه بده تا بدونیم چه مدل مقالاتی بنویسیم...

میانگین امتیاز / 5. تعداد آراء: