()

آیا تصمیم به راه‌اندازی کسب و کار خانگی گرفته‌اید؟ عالی است ولی از کجا باید شروع کرد؟ اگر شما با اینترنت آشنایی مختصری دارید پس مانعی برای راه‌اندازی کسب و کار آنلاین خانگی وجود ندارد. در اینترنت منابع زیادی وجود دارد که شما می‌توانید از تحقیقات آن‌ها در رابطه با راه‌اندازی تجارت خانگی خود استفاده کنید و همچنین شرکت‌های زیادی هستند که اگر شما به آن‌ها بپیوندید حاضرند خدمات زیادی به شما ارائه دهند. در اینجا برای صرفه‌جویی در زمان و هزینه به جمع‌آوری 4 گام آسان برای شروع کسب و کار آنلاین خانگی پرداخته‌ایم.

راه اندازی کسب و کار آنلاین

راه اندازی کسب و کار آنلاین خانگی

 1. نوع تجارت خود را مشخص کنید

برای داشتن کسب و کار آنلاین شما باید محصولات یا خدماتی برای ارائه داشته باشید. تصور کنید که در منزل در حال نوشیدن قهوه یا چای موردعلاقه خود هستید، مشاهده آنلاین حساب بانکی‌تان، زحمات چندماهه را به تجربه‌ای شیرین تبدیل می‌کند. نه دیگر از غرغرهای رئیس خبری است، نه لازم است ۶ صبح به اداره بروید. شاید اگرچند ماه پیش دست‌به‌کار شده بودید اکنون سایت پربیننده‌ و محصولات پر فروشی داشتید.

قطعا برای فروش خودتان برنامه هایی دارید، با این وجود شاید پیوستن به یک شرکت دیگر و فروش محصولات آنها و به دست آوردن درآمد بیشتر بتواند برای شما مفید باشد. محصولات یا خدماتی که از ارائه آنها لذت می برید را انتخاب کنید، چون اگر از شغلی که دارید متنفر باشید، نمی توانید برای مدتی طولانی جذب آن شوید. هرچقدر بیشتر از کارتان لذت ببرید، موفقیت شما بیشتر خواهد شد. با استفاده از اینترنت، کسب و کار مانند ساختمانی چند طبقه است که در لایه های پایینی آن شکافی وجود دارد. این یک فرصت عالی برای شماست که یک وجه اضافی یا حتی یک درآمد قابل توجه داشته باشید. دلیل سودمند بودن فروش اینترنتی این است که برقراری تماس بین افراد خیلی راحت از طریق ایمیل و یا وبسایت شخصی آنها صورت میگیرد.

2. یک برند بسازید

داشتن برند آنقدر ها هم سخت نیست. برند نامی است که مردم و مشتریانتان شما و خدماتتان را با آن نام می شناسند. مثلا اپل، برندی است متعلق به استیو جابز که ما محصولاتی مثل ای پد، مک و… را با آن نام می شناسیم.

اگر ایده ای برای انتخاب برند ندارید کافی است به نکات زیر توجه کنید.

  • سعی کنید عنوان انتخابی شما کوتاه باشد.
  • سعی کنید از کلمه تصویری استفاده کنید، یعنی وقتی واژه مطرح می شود یک تصویر در ذهن مخاطب نقش ببندد.
  • سعی کنید از واژه خوش آوایی استفاده کنید، نام شرکت ها، یا موسسه هایی که چند کلمه ای هستند اصلا مناسب نیست.
  • معیار انتخاب برند خوب میزان زمانی است که در حافظه می ماند. فراموش نکنید.
  • سعی کنید قبل از شما کسی آن را انتخاب نکرده باشد.
  • سعی کنید مفهوم زیبایی برای عامه مردم داشته باشد و در فرهنگ های مختلف معنی بدی نداشته باشد.

برای کسب و کار خانگی خودتان یک برند مناسب انتخاب کنید و از سایت هایی مثل این یک لوگو مناسب هم بسازی. البته تحریمیم خودت می دونی با چی باید بازش کنی!!

3. یک سایت راه اندازی کنید

با اینکه فروش از طریق شبکه های اجتماعی این روز ها بسیار مطرح است، اما هنوز داشتن سایت موثر تر است. با داشتن سایت شما می توانید به تمامی کاربرانی که از اینترنت استفاده می کنند دسترسی مستقیم داشته باشید، کافی است آنها کلمه ای مرتبط با محصول یا خدمات شما را در گوگل جست جو کنند تا سایت شما به آنها نشان داده شود و اگر با دیجیتال مارکتینگ آشنایی داشته باشید، 90 درصد ماجرا حل شده است. و فروش اتفاق می افتد. اما به این سادگی که گفتم هم نیست باید راجع به این فرآیند کمی مطالعه کنید.

طراحی سایت از سه مرحله تشکیل شده است:

1- انتخاب و خرید دامنه

انتخاب دامنه خوب برای کسب و کار آنلاین خیلی مهم است. دامنه همان آدرس سایت است که با پسوند های (COM | IR | Net ,… ) در اینترنت وجود دارد. نکته ای که خیلی از دوستان به آن توجه نمی کنند این است که دامنه را باید به صورت سالیانه اجاره کرد. اگر دامنه ای که انتخاب میکنید ساده، روان، و خوش آوا باشد و تا جای ممکن از کلمات تصویری استفاده کنید، دامنه شما مناسب است.

دامنه کیفیت ندارد. یعنی فرقی نمی کند از کدام شرکت دامنه را بخرید. تنها تفاوت میان این است که دامنه را به نام خود شما بزنند یا به نام خودشان اجاره کنند، و صرفا مدیریت آن را به شما بدهند که این یعنی اگر کسب و کار شما موفق شد شما هیچ حقی در قبال آن دامنه از نظر حقوقی ندارید. پیشهاد می کنم قبل از تهیه دامنه این ویدیو را حتما تماشا کنید.

2- خرید هاست و اتصال دامنه به هاست

هاست مثل کامپیوتری است که سایت شما بر روی آن نصب می شود و دامنه آدرسی است که به وسیله آن به آن کامپیوتر وصل می شوید و محتوای سایت را تماشا می کنید. البته موضوع پیچیده تر از این حرف هاست و این ساده ترین حالت ممکن است. البته زیاد هم مهم نیست. چیزی که مهم است این است که هاست بر خلاف دامنه کیفیت دارد. مهم است که هاست شما ایرانی باشد یا خارجی، اشتراکی باشد یا سرور اختصاصی و خیلی نکات دیگر.

هاست های ایرانی سرعت، در شرایط خاصی مثل آبان 98 که اینترنت ها قطع بودند، وصل هستند و از کیفیت بهتری هم برخوردار هستند. زمانی که کاربران از سایت شما دیدن می کنند هم اینترنت آنها نیم بها محاسبه می شود.

برای شروع یک هاست اشتراکی (که یک کامپیوتر را مثلا به 5 نفر اجاره می دهند) مناسب است. خوبی هاست این است که می توانید به راحتی آن را ارتقاء دهید. فقط خیلی مهم است، هاست را از شرکتی بگیرید که پشتیبانی خوبی داشته باشد. من سالهاست از طلاهاست استفاده می کنم و راضی هستم.

3- نصب نرم افزار سایت ساز

می توانید به یک شرکت سفارش طراحی سایت بدهید که چند ده میلیون برایتان آب می خورد. (البته یک چیز با کیفیت) و یا از سایت ساز های رایگان استفاده کنید! از 5 سایت 4 تای آن با وردپرس ساخته شده است. وردپرس مانند، نیوک، جوملا و.. یک سایت ساز رایگان است که در کمتر از 5 دقیقه می توانید آن را روی هاست نصب کنید و با کمک آن برای کسب و کار خانگی خود یک سایت داشته باشید. حتی اگر اصلا بلد نیستید کافیست جلسه اول دوره سیرتاپیاز ساخت کسبوکار آنلاین را تهیه کنید. در پایان جلسه سایت شما راه اندازی شده است.

مزیت سایت ساز های رایگان این است که میلیون ها نفر در سراسر دنیا از آن استفاده می کنند. قالب ها یا پوسته های متنوعی برای آنها ساخته شده و در دسترس است. و تقریبا هر تغییری که بخواهید در آن ایجاد کنید با یک پلاگین یا افزونه در کمترین زمان ممکن ایجاد می شود.

4. بازاریابی اینترنتی را یاد بگیرید.

راه اندازی کسب و کار آنلاین مانند داشتن یک مغازه فوق العاده لوکس وسط یک بیایان است. تعجب نکنید، اگر بلد نباشید به خوبی مشتریان را به سایتتان هدایت کنید (ترافیک ایجاد کنید) و آنها را تبدیل به خریدار کنید؛ خیلی زود شکست می خورید.

سالها طول می کشد با آزمایش و خطا این کار را یادبگیرید. پیشنهاد می کنم حتما بازاریابی اینترنتی واقعی را (دیجیتال مارکتینگ ) را از حرفه ای ها یاد بگیرید. اگر سایت دارید می توانید از جلسه 4 به بعد دوره کسب و کار آنلاین را تهیه کنید. ما در این دوره به شما فروش آنلاین، تبلیغ نویسی، ایمیل مارکتینگ، فروش با شبکه های اجتماعی و… را به بهترین شکل ممکن متناسب با تجربه 10 ساله و بازار ایران آموزش می دهیم.

این مقاله چقدر مفید بود؟ با کلیک روی ستاره ها رتبه بده تا بدونیم چه مدل مقالاتی بنویسیم...

میانگین امتیاز / 5. تعداد آراء: