()

می خواهیم ده ایده ای که بازاریابان حرفه ای هرگز فاش نمی کنند را برای شما برملا کنیم؛ راز هایی که در کمال سادگی می تواند در فروش شما تاثیرات چشمگیری داشته باشند. این رازها حاصل پژوهش های “الکساندر هیام” نویسنده کتاب های بازاریابی دامیز است. ایده بازاریابی را بنویسید به آن متعهد بمانید  خردمندانه در برنامه‌ی بازاریابی کسب‌وکارتان سرمایه‌گذاری کنید. برنامه امروز شما، نتیجه فرداست…

ده ایده که بازاریابان فاش نمیکنند!

ده ایده مهم بازاریابی برتر که باید مورد توجه قرار گیرد

1.سخنرانی اسانسوری

سخنرانی اسانسوری از دهه 1990 شروع شد وقتی سرمایه‌گذاران اهل ریسک فقط به سخنرانی کارآفرینانی گوش دادند که بتوانند در اواین 20ثانیه (طول مدت سواری بر یک اسانسور) به پرسش (تجارت شما چه‌کاری انجام می‌دهد)عالی پاسخ دهند. سخنرانی اسانسوری باید دقیق باشد به‌راحتی فهمیده شود بتواند شنونده را به موضوع علاقه‌مند کند و ذهن او را به پرسش وادارد درعین‌حال کارتان خدمات و منفعت‌های خاص پیشنهادی‌تان را توصیف کند. جملات آغازینی مانند من فروشنده بیمه هستم من آژانس خدمات اجتماعی را اداره می‌کنم من مشاورم انگیزه ایجاد نمی‌کند باید بتوانید با جمله‌ای حرفتان را آغاز کنید که منافع ویژه کسب‌وکارتان را به مخاطب انتقال دهد.

بعد از سال‌ها به‌عنوان مسئول پذیرش دانشجو در دانشگاه دیگر هرساله تقریباً به 50 دانشجو برای تکمیل پذیرششان در نوشتن مقاله و تکمیل فرم‌های مالی کمک می‌کنم. کسب‌وکارهایی با هوشمندانه‌ترین سخنرانی‌های اسانسوری ابزاری قوی در اختیاردارند تا برنامه بازاریابی‌شان را جلو ببرند همین امروز سخنرانی خود را بنویسید!

2.قبل از فروش به عالی بودن محصول توجه کنید

باید قبل از تبلیغات آماده‌باشید مطمئن شوید قبل از رونمایی محصول جدید تولید آن کاملاً به پایان رسیده  اطمینان یابید بعد از علاقه‌ای که بازاریابی‌تان در مشتری برمی‌انگیزد انقدر محصول آماده فروش دارید که بازار عرضه خالی نماند. مطمئن شوید کانال‌های توزیع و فروش درست کار می‌کند اطمینان یابید که کارکنانتان درباره‌ی محصول و تبلیغات اطلاعات کافی دارند و مطمئن شوید کسب‌وکار شما برای ارائه‌ی خدماتی بالاتر از سطح شرکت‌های رقیب آماده است

3.تأثیر بگذارید 

برداشت اولیه مشتری از محصول شما باید درخشان باشد

همان‌قدر که برای نوشتن متن تبلیغ انرژی می‌گذارید برای نوشتن عنوان آن نیز انرژی صرف کنید دست‌کم برای بخش آغازین به‌اندازه‌ی مابقی بخش‌های ارائه‌ی فروش وقت بگذارید. ورودی تجارت شما صفحه‌ی خانه وب‌سایتتان صفحه نخست بروشور اولین جمله که پشت تلفن میگویید اولین اثری است که بر مشتری می‌گذارند. مردم عادت به‌پیش داوری دارند اگر شروعی قدرتمند نداشته باشید به جزییات گوش نخواهند داد.

4.به جزئیات اهمیت دهید 

یکی دیگر از ایده های بازاریابی اهمیت دادن به جزئیات است. جزییات تفاوت بین کسب‌وکارهای خوب و عالی را می‌سازد  اگر به‌جای یک‌صدای از قبل ضبط‌شده یکی از کارمندانتان به تلفن‌ها قبل از اینکه برای بار سوم زنگ بخورد پاسخ دهد تجارتتان بالاتر از بقیه رقبا قرار می‌گیرد قول تحویل محصول در همان روز سفارش را بدهید و همیشه به وعده خود عمل کنید تا باشگاه مشتریان خود را داشته باشید بودجه‌ی خود را در نظر بگیرید نیازهای مشتری را پیش‌بینی کنید حتی به نگرانی‌های ناگفته مشتری نیز توجه کنید

یادداشت‌هایی برای تشکر از مشتری بنویسید به پیشنهادات آنان ترتیب اثر دهید

معتمدترین تجارتی شوید که مشتری با آن کار می‌کند انتظارات مشتری‌تان را بالاتر از چیزی ببرید که رقبایتان بتوانند از پسش برآیند.

5.منظورتان را بگویید 

به محصول قیمت کیفیت خدمات و ارزش کارتان ایمان داشته باشید هرانچه در مورد محصولتان لازم است بدانید .بدانید چرا محصول و مشتری شما برای یکدیگر مناسب و ایده آل هستند بدانید چرا پیشنهاد شما در بازار بهترین هست و چرا مشتریان شما هم باید به محصولتان ایمان داشته باشند آنگاه آنچه میدانید را به چند نکته و منفعت اساسی که باعث می‌شود مشتری شما هم به شما اعتقاد پیدا کند تقلیل دهید.

6.مشتری جدید جذب کنید اما قبلی‌ها را نگه‌دارید 

قطعاً مشتریان جدید به دست آورید اما هرگز مشتریان قدیمی را از دست ندهید هزینه جذب یک مشتری جدید پنج برابر نگهداری مشتری فعلی هست و احتمال اینکه یک مشتری کاملاً راضی به خریدار دائمی شما تبدیل شود شش برابر بیشتر است .به همین خاطر مشتریان کنونی باید حکم معدن طلا را برای شما داشته باشند. فرصت‌ها را دریابید و بر قدرت مشتری در تجارت خود بی افزایید. 

7.مشتریان خود را دوست داشته باشید

خریدهای روزمره این حقیقت را تائید می‌کنند:مردم از افرادی خرید می‌کنند که آن‌ها را دوست دارند و آن‌ها هم در عوض خالصانه به آن‌ها علاقه‌مند هستند

با هر مشتری رفتاری خاص خود را داشته باشید باهمه‌یکسان برخورد نکنید به نیازهای مشتری گوشی دهید و به او پیشنهاد ارائه کنید به چشمانش نگاه کنید و به او محبت داشته باشید پیام‌های شخصی برایش بفرستید آنچه خواسته را به دستش برسانید و همواره خدماتی به او ارائه کنید که نتواند مانندش را جایی بیابد!

8.قبل از کاهش قیمت‌ها ارزش محصولات خود را بالا ببرید 

وقتی مشتری‌ها برچسب قیمت را می‌بینند در کسری از ثانیه در ذهنشان محاسباتی انجام می‌دهند تا ببینند قیمت محصول به ارزش آن می‌ارزد یا نه!آن‌ها قیمت را در مقابل ویژگی‌ها کیفیت اعتمادشان به محصول ضمانت‌ها و خدماتی ک می‌دانند می‌توانند در آینده روی آن‌ها حساب کنند می‌سنجند. قیمت‌ها وقتی دردسرساز می‌شوند که مشتری احساس کند قیمت از ارزش کالا بیشتر است. در این حالت بازاریاب دو گزینه پیش رو دارد ارزش بیشتری پیشنهاد کند یا قیمت را پایین بیاورد قیمت را تنها کمی می‌توان کاهش داد اما ارزش کالا را می‌توان تا  بینهایت بالا برد بهترین بازاریاب‌ها می‌دانند افزایش ارزش بهترین نقشه برای حمله است.

موانع را از سر راه بردارید

موانعی که مشتریان را از شما دور میکند از سر راه خود بردارید

9.موانع را از سر راه بردارید 

هزینه‌های غیرضروری انتظارهای غیرضروری و دشواری‌های غیرضروری را از سر راه بردارید

سطوح مدیریتی را که بیشتر از تولید ارزش باعث افزایش هزینه می‌شود از بین ببرید آنچه باعث بروز مشکلات می‌شود را از بین ببرید موانعی که بین شما و مشتریان قرارگرفته را از میان بردارید اگر سیستم تلفنی یا وب‌سایتتان باعث آزار مشتری می‌شود آن را تعمیر یا تعویض کنید. اگر رسیدن و دسترسی به مکان و کسب‌وکارتان دشوار است راهی پیدا کنید که با ایمیل یا هر بازار دیگری مشتری بتواند با شما در ارتباط قرار گیرد. هر آنچه باعث می‌شود نتوانید ارزشی ارائه کنید که مشتری حاضر است بهایش را بپردازد از سر راه بردارید.

10.در کاری که در آن بهترین هستید همواره بهتر شوید 

مردم انتظار خدمات مناسب محصول باکیفیت و قیمت عادلانه دارند. آن‌ها شرکتی را خوب می‌دانند که هر سه این ویژگی را هم‌زمان داشته باشد و شرکتی را عالی می‌دانند که دریکی از این ویژگی‌ها بهترین باشد! مشتریان انتظار دارند شرکت در عرصه‌ای که آن را بهترین می‌دانند روزبه‌روز بهتر هم بشود به‌این‌ترتیب ارائه پایین‌ترین قیمت کار دشوار خواهد بود .

اما اگر ویژگی کسب‌وکار شما بهترین کیفیت یا بهترین خدمات است می‌توانید و باید راه‌هایی بیابید تا در آن نقطه‌ای که با بقیه فرق دارید هرسال بهترو بهتر شوید. با انجام این کار مشتریان با حرف‌های مثبتی که درباره تجارتتان می‌زنند به شما پاداش می‌دهند دوباره برای خرید به سراغتان می ایند شمارا به دیگران معرفی می‌کنند و مهم‌تر از همه مشتریانی وفادار به شما می‌شوند.

ایده بازاریابی خود را بنویسید و به آن پایبند باشید؛ پیشنهاد می کنم حتما مقاله 7 ایده راجع به دیجیتال مارکتینگ را مطالعه کنید.

این مقاله چقدر مفید بود؟ با کلیک روی ستاره ها رتبه بده تا بدونیم چه مدل مقالاتی بنویسیم...

میانگین امتیاز / 5. تعداد آراء: